تبلیغات
مقاله - تجارت‌ الكترونیك‌ چه‌ نوع‌ فرصت‌هاى‌ درآمدى‌ را خلق‌ مى‌كند؟

فرهنگی و هنری

 مسائل زناشویی  روان شناسی   تغذیه وبهداشت  پزشکی  اینترنت وكامپیوتر

مقالات تاریخی

 گنجینه سخن بزرگان مقالات اجتماعی  مقالات سیاسی دانلود پاورپوینت

اخبار جدید

هشدار صریح کره شمالی به سئول و واشنگتن

یك مكزیكی بزرگترین میلیاردر جهان شناخته شد

جایزه 60 میلیون دلاری برای سر قذافی!

ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد با دختر تاجر ترک + عکس

عکس جوانی پوتین ،احمدی نژاد،سارکوزی،مرکل و اوباما

عکس جالب از جشن تولد علی کریمی روز ۱۸ آبان

پایان دنیا در سال ۲۰۱۲ ؟!

خبرنگاركیهان متهم به باج خواهی و سواستفاده شد
فارس:برقراری آرامش درمشهد با حضور ناجا

قذافی هم فراری شد،برادرچاوز پناهش داد؟

فردوسی پور عامل شکست ما مقابل ملوان است !

کرش مشاور تیم ملی !

دستگیری بازیگر فیلم ده نمكی در 25 بهمن

حملات سیاسی به حاتمی‌کیا و گشت ارشاد در برج میلاد

تلاش برای حضور جعفر پناهی در جشنواره برلین

تجارت‌ الكترونیك‌ چه‌ نوع‌ فرصت‌هاى‌ درآمدى‌ را خلق‌ مى‌كند؟
 

- اگر به‌ فكر جهانى‌ شدن‌ یا ارتباط‌ كامل‌ با مشتریان‌ هستید، تجارت‌ الكترونیك، ‌فرصت‌ها و چشم‌ اندازهاى‌ فراوان‌ و جدیدى‌ براى‌ شما ارایه‌ مى‌كند.

بیشتر توجه‌ و علایقى‌ كه‌ در دهه‌ى‌ 1990 نسبت‌ به‌ تجارت‌ الكترونیك‌ به‌ وجود آمد، ناشى‌ از این‌ تفكر بود كه‌ تجارت‌ الكترونیك‌ منبع‌ قابل‌ توجه‌ فرصت‌هاى‌ درآمدى‌، چه‌ براى‌ بنگاه‌هاى‌ موجود و چه‌ براى‌ بنگاه‌هاى‌ در شرف‌ تأسیس‌ است. هر دوى‌ مدلهاى‌ B2C (Business - to - consumer) و (Business - to - Business) B2B به‌موازات‌ ورود شركت‌هاى‌ سنتى‌ و شركت‌هاى‌ جدید تجارت‌ الكترونیك‌ به‌ بازار به‌شكل‌ فزاینده‌اى‌ افزایش‌ یافتند. فرصت‌هاى‌ درآمدى‌ كه‌ این‌ مدل‌ها معرفى‌مى‌كنند، بى‌نهایت‌ هستند. با این همه‌، امكان‌ درك‌ آنها تنها از طریق‌ تامل‌ در چندین‌خاصیت‌ طبقه‌ بندى‌ شده‌ كه‌ ناشى‌ از ماهیت‌ تجارت‌ online است، امكان‌پذیر به نظر مى‌رسد‌:

- دسترسى‌ بیشتر به‌ مشتریان‌
- فروش‌ بیشتر به‌ مشتریان‌ موجود
- محصولات‌ قابل‌ حصول‌ و در دسترس‌ الكترونیكى‌

- دسترسى‌ بیشتر به‌ مشتریان‌
یك‌ بنگاه‌ تجارى‌، چه‌ از مدل‌ B2C پیروى‌ كند و چه‌ از مدل‌ B2B، با فروش‌محصولات‌ و خدمات‌ خود به‌ عده‌ زیادى‌ از مشتریان‌، مى‌تواند درآمدهایش‌ را افزایش‌ دهد. یك‌ بنگاه‌ اقتصادى‌، همیشه‌ به‌ دنبال‌ كانال‌هاى‌ فروش‌ جدید، قلمرو جغرافیایى‌ جدید و گروه‌ها و بخش‌ بندى‌هاى‌ جدید از مشتریان‌ است‌. براى‌ نیل‌ به ‌این‌ مقاصد، تجارت‌ الكترونیك‌، روش‌هاى‌ نوین‌ قدرت‌مندى‌ را عرضه‌ مى‌كند.

**كانالهاى‌ فروش‌ جدید:
كانال‌هاى‌ فروش‌ online ممكن‌ است‌ به‌ چندین‌ قسم‌ باشند. یك‌ فرم‌ متداول‌ از كانال‌online، فروشگاه‌ online (online shop) نامیده‌ مى‌شود. از طریق‌ فروشگاه‌ online، مشترى‌ مى‌تواند محصولات‌ و خدمات‌ شركت‌ را بررسى‌ كند، در مورد خودشركت‌، اطلاعات‌ كسب‌ كند، ازهمه‌ نظر، چه‌ كیفیت‌، چه‌ كمیت‌ و از انتخاب‌هاى‌متعدد، بهترین‌ برآورد را انجام‌ دهد و نهایتاً كالا یا خدمات‌ مورد نظر را سفارش‌ دهد. حتا‌ در مواردى‌ كه‌ سفارش‌ به‌ صورت‌ online هم‌ نباشد، به‌ نفع‌ شركت‌ است‌ كه‌هنگام‌ مراجعه‌ حضورى‌ مشترى‌ براى‌ خرید در فروشگاه‌، اطلاعات‌ لازم‌ در مورد خرید online به‌ مشترى‌ داده‌ شود. طبق‌ مطالعات‌ J. crew و همكاران‌، خریداران‌ هنوز هم‌ مى‌خواهند كالاى‌ مورد نظرشان‌ را به‌ صورت‌ حضورى‌ و فیزیكى‌خریدارى‌ كنند. براى‌ مثال،‌ عده‌‌ى زیادى‌ از خریداران‌ مى‌خواهند كه‌ كالاى‌ مورد نظر را هنگام‌ خرید ببینند یا لمس‌ كنند و جزییات‌ آن‌ را بررسى‌ كنند، اما در عین‌ حال‌، آنها كانال‌هاى‌ online را هم‌ براى‌ دسترسى‌ به‌ اطلاعات‌ بیشتر خرید، انتخابى‌ بیشتر و یا دلایل‌ دیگر مى‌خواهند. طبق‌ نظر Wal - Mart، راه‌ حل‌ ارجح‌ و مطلوب‌، همبستگى‌ و ارتباط‌ عمیق‌ فروشگاه‌هاى‌ online با فروشگاه‌هاى‌ فیزیكى‌ است‌.

شركت‌هاى‌ زیادى‌ از این‌ كانال‌ به‌ جاى‌ فروشگاه‌هاى‌ خرده‌ فروشى‌ (retail storefronts) استفاده‌ مى‌كنند. شركت‌هاى‌ سونى‌ (Sony) و پالم‌ (Palm) مثال‌هاى‌ خوبى‌در این‌ باره‌ هستند. این‌ شركت‌ها، نوعاً، فروشگاه‌هاى‌ خرده‌ فروشى‌ اختصاصى‌ ازخودشان‌ ندارند و از طریق‌ خرده‌ فروشى‌هاى‌ رایج‌ (عموماً نمایندگى‌ها) فعالیت‌مى‌كنند. اما به‌ صورت‌ online خرده‌ فروشى‌ هم‌ دارند. این‌ نوع‌ فروش‌ به‌ آنها امكان‌دسترسى‌ به‌ مشتریانى‌ را مى‌دهد كه‌ به‌ صورت‌ متناوب‌ به‌ خرده‌ فروشى‌ها یا نمایندگى‌ها نمى‌روند یا این كه‌ در منطقه‌اى‌ ساكن‌ هستند كه‌ توسط‌ نمایندگى‌ها سرویس‌ داده‌ نمى‌شود.

**دسترسى‌ و نفوذ وسیع‌تر جغرافیایى‌:
تجارت‌ الكترونیك‌ راه‌ تازه‌اى‌ را براى‌ نفوذ به‌ مناطق‌ جغرافیایى‌ جدید فراهم‌ مى‌آورد. بنگاه‌هاى‌ بزرگ‌، كوچك‌ یا تخصصى‌ مى‌توانند از سایت‌هاى‌ فروش‌ onlineخود براى‌ فروش‌ گسترده‌ و فراگیر و آن‌ هم‌ با هزینه‌ى اضافى‌ بسیار اندك‌، بهره‌ گیرند. توانایى‌ جذب‌ بازارهاى‌ داخلى‌ رو به‌ گسترش‌ و بازارهاى‌ بین‌ المللى‌ مى‌توانند یك ‌افزایش‌ سریع‌ درآمد براى‌ هنرمندان‌، سازندگان‌ جواهر و نظایر این‌ها باشد. تجارت‌ الكترونیك‌، مى‌تواند هر بنگاه‌ تجارى‌ و اقتصادى‌ را بدون‌ توجه‌ به‌ اندازه‌ آن‌، به‌ یك‌ بنگاه‌ جهانى‌ تبدیل‌ كند.

**تقسیم‌ بندى‌ جدید مشتریان‌ (New customer segments)
تجارت‌ online به‌ بنگاه‌ تجارى‌، امكان‌ شناسایى‌ و هدف‌ گذارى‌ مشتریان‌، از نظر طبقه‌بندى‌ آنها بر مبناى‌ معیارها و شاخص‌هاى‌ مختلف‌ را كه‌ تا پیش‌ از این‌ مشكل‌ و هزینه‌ بر بود، مى‌دهد. چندین‌ شركت‌ تخصصى‌ قطعات‌ اتومبیل‌، از طریق‌ تجارت‌online با رویكرد هدف‌ گذارى‌ و بخش‌ بندى‌ مشتریان‌، مبادلات‌ تجارى‌ بسیار قابل‌توجه‌اى‌ را انجام‌ مى‌دهند. براى‌ مثال‌، شركت‌ 928 International كه‌ به‌ صورت‌انحصارى‌ قطعات‌ و لوازم‌ جانبى‌، كهنه‌، نو و یا با كیفیت‌ بسیار بالا را براى‌ اتومبیل‌پورشه‌ واسطه‌گرى‌ مى‌كند، با استفاده‌ از فروشگاه‌ آن‌ لاین‌ و همچنین‌ تبلیغات‌ درمجلات‌ تخصصى‌ به‌ عرضه‌ كننده‌ پیشرو بازار در این‌ زمینه‌ و براى‌ این‌ اتومبیل‌ خاص‌ تبدیل‌ شده‌ است‌.

كمپانى‌ A la zing یك‌ عرضه‌ كننده‌ كوچك‌ و تخصصى‌ غذا مى‌باشد. یك‌ مشترى‌علاقه‌مند، با توجه‌ به‌ سلیقه‌ خاص‌ و منحصر به‌ فرد خود به‌ راحتى‌ مى‌تواند A la zingرا از طریق‌ چندین‌ موتور جستجو در web پیدا كند. مشترى‌، یكبار كه‌ با این‌ كمپانى‌تماس‌ بگیرد، در فهرست‌ و طبقه‌ بندى‌ مشتریان‌ این‌ كمپانى‌ قرار مى‌گیرد و به‌ این‌ترتیب‌، این‌ كمپانى‌ مى‌تواند تماس‌ خود را با این‌ مشترى‌ حفظ‌ كند. حتى‌ مشتریان‌علاقه‌مند به‌ یك‌ غذاى‌ به‌ خصوص‌ مثل‌ Beef stroganof، مى‌توانند در یكى‌ ازموتورهاى‌ جستجو در شبكه‌ ، با درج‌ نام‌ این‌ غذا، نام‌ شركت‌ A la zing و وب‌ سایت‌ آن‌ را پیدا كنند.

- فروش‌ بیشتر به‌ مشتریان‌ موجود
تكنولوژى‌، تكنیكهاى‌ پیچیده‌ جالبى‌ را ارائه‌ مى‌دهد. به‌ این‌ ترتیب‌ كه‌ هنگامى‌ كه‌ این‌تكنیكها با روشهاى‌ تماس‌ الكترونیكى‌ با مشترى‌ تركیب‌ شد، سهم‌ هر مشترى‌ درخرید از شركت‌ (یا میزان‌ پایه‌ فروش‌ به‌ هر مشترى‌) افزایش‌ مى‌یابد. مدیریت‌ روابط‌مشترى‌ (Customer Relationship Management) CRM و سیستمهاى‌ “Data Mining systems” كمپانى‌ها را قادر مى‌سازد كه‌ نه‌ تنها حیطه‌ وسیع‌ترى‌ از مشتریان‌ باخصائص‌ و عادات‌ خرید مشترك‌ را هدف‌ گذارى‌ كنند، بلكه‌این‌ هدف‌ گذارى‌ را تاحد مشتریان‌ و خریداران‌ به‌ صورت‌ تك‌ به‌ تك‌، محدودتر و دقیق‌تر كنند. (این‌توانائى‌ به‌ كمپانى‌ اجازه‌ مى‌دهد كه‌ از خصوصیات‌ تك‌ تك‌ مشتریان‌، عادات‌، ذائقه‌ یاسلیقه‌ و علائقشان‌ هم‌ آگاه‌ باشد).

براى‌ مثال‌، پست‌ الكترونیك‌ به‌ شكل‌ هدف‌ گذارى‌ شده‌ و با برنامه‌ ریزى‌، بسیارمؤثرتر از پستهاى‌ الكترونیكى‌ است‌ كه‌ بى‌ هدف‌ به‌ انبوهى‌ از كاربران‌ اینترنت‌فرستاده‌ مى‌شود. (تیرى‌ در تاریكى‌)

- محصولات‌ قابل‌ حصول‌ و در دسترس‌ الكترونیكى‌
منبع‌ اصلى‌ درآمدهاى‌ جدید، فروش‌ كالاها و خدمات‌ دیجیتال‌ مى‌باشد.

**محصولات‌ دیجیتالى‌ (Digital content)
منظور محصولات‌ (كالاها و خدمات‌) هستند كه‌ محتواى‌ دیجیتالى‌ دارند. اینترنت ‌به‌ طور خاص‌، مناسبترین‌ محل‌ براى‌ فروش‌ و توزیع‌ محصولات‌ دیجیتالى‌ مى‌باشد.این‌ محصولات‌ دامنه‌ وسیعى‌ را شامل‌ مى‌شوند از جمله‌: موسیقى‌، فیلم‌، عكس‌،اخبار، اطلاعات‌، بازیهاى‌ Interactive multiplayer games، كتابها، مجلات‌ و هرچیز دیگرى‌ كه‌ ماهیت‌ دیجیتال‌ داشته‌ باشد یا قابل‌ دیجیتال‌ شدن‌ باشد. درآمدهاى‌مربوطه‌ مى‌توانند از طریق‌ یكبار استفاده‌ یا یكبار عضویت‌ مشترى‌ حاصل‌ شوند.خرید محصولات‌ قابل‌ Download مانند انواع‌ نرم‌ افزارها، از دیگر منابع‌ اصلى‌درآمد است‌ كه‌ رشد چشمگیرى‌ داشته‌ و كماكان‌ دارد. سرگرمى‌هاى‌ قابل‌ Download مانند CD ها، DVDها، بازیهاى‌ ویدئوئى‌، پتانسیل‌ بالائى‌ براى‌ درآمدزائى‌دارند. (البته‌ مشروط‌ به‌ قوانین‌ كپى‌ رایت‌)

**خدمات‌ دیجیتال‌ (Digital servises)

سایتهایى‌ مانند E Bay و سرویسهاى‌ خدمات‌ مسافرتى‌ مانند priceline.com ,Travelocity و دیگر شركتها، از طریق‌ دریافت‌ كمیسیون‌ بسیار كم‌ بابت‌ هر معامله‌،درآمد ایجاد مى‌كنند.

نتیجه‌گیرى‌:

تجارت‌ الكترونیك‌ دامنه‌ جدیدى‌ از فرصتهاى‌ بى‌شمار رشد درآمدهاى‌ كمپانى‌هافراهم‌ مى‌كند. كمپانى‌ها مى‌توانند از خصوصیات‌ و ماهیت‌هاى‌ مختلف‌ این‌ كانالهامانند دسترسى‌ در همه‌ زمان‌ و همه‌ جا كه‌ از طریق‌ شبكه‌ جهانى‌ web به‌ دست‌ مى‌آید براى‌ دسترسى‌ به‌ مشتریان‌ جدید در بازارهاى‌ جدید به‌ همان‌ سادگى‌ ارایه‌ سرویس ‌به‌ مشتریان‌ محلى‌ بهره‌بردارى‌ كنند. از سوى‌ دیگر، طبیعت‌ ذاتى‌ شبكه‌ وب‌ (web)براى‌ ایجاد، معرفى‌ و توزیع‌ محصولات‌ و خدمات‌ الكترونیك‌ مانند Download ها،موسیقى‌، و یا بازیهاى‌ online كه‌ خارج‌ از حیطه‌ تجارت‌ الكترونیك‌ نمى‌توانندوجود داشته‌ باشند بسیار مناسب‌ است‌. چالش‌ تجارت‌ الكترونیك‌، خلق‌ این‌درآمدهاست‌ در یك‌ فرم‌ منسجم‌ و یكپارچه‌ و تبدیل‌ این‌ درآمدها (Revenues) به‌سود (profit) مى‌باشد.

مشابه:

برترین سرویس های وبلاگ غیر ایرانی

 چگونه سایت خود را بفروشید

 بهینه سازی سایت برای بینگ

 چگونه از وبلاگ نویسی كسب درآمد كنیم؟

 سیستم فعال سازی ویندوز چیست؟




كودكان

دانلود پاور پوینت

آیا می خواهید فرزندتان نابغه باشدر

عزت نفس در كودكان

چطور كودكان را در سفر سرگرم کنیم؟

روان شناسی کودک

کودکان پیش گویی می کنند

کوچولوی دروغ گویتان را متهم نکنید

 

دانلود پاورپوینت سه داستان کوتاه و تاثیر گذار

دانلود پاورپوینت داستانی از خِرد باستان

 پاورپوینت : دعاهای کودکان

پاورپوینت : آفرینش ، کرم شب تاب

دانلود پاورپوینت بسیار زیبا و آموزنده

کلیپ پاور پوینت تقسیم بندی انسانها از دیدگاه دکتر شریعتی




منبع:
http://daneshjoo2010.mihanblog.com


cythialarin.weebly.com
شنبه 14 مرداد 1396 07:35 ق.ظ
Magnificent beat ! I would like to apprentice while you amend your site, how can i subscribe
for a blog site? The account aided me a acceptable deal.
I had been tiny bit acquainted of this your broadcast provided bright clear idea
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر